Poslovna etika u suvremenim organizacijama
Današnji uvjeti globalnog poslovanja, nužnost ostvarivanja konkurentske prednosti te postizanje ciljeva koji ne uključuju isključivo povećanje profitabilnosti postali su imperativ svake organizacije. Da bi pojedinci unutar organizacije i sama organizacija uspjeli u postizanju ciljeva, njihovi postupci i djelovanje moraju se temeljiti na etičkim principima i načelima poslovanja, etičkim stavovima i uvjerenjima. Upravo će one ogranizacije koje uspijevaju uskladiti i uspostaviti ravnotežu između načela profitabilnosti i etičnosti biti one organizacije koje će imati dugoročnu perspektivu rasta i razvoja.
U današnje doba pitanje mogućnosti ispravnog djelovanja, temeljenog na etičkim načelima, globalno i regionalno dobiva novo značenje. Nakon sve veće raširenosti moralnih grešaka i odstupanja te financijskih skandala korporacija, mnoge organizacije sve veći naglasak daju na donošenje etičkih kodeksa i razvoj politike društvene odgovornosti poduzeća o kojima ću nešto više reći u sljedećim postovima.
Uspješne svjetske i domaće
organizacije postale su svjesne činjenice da u konkurentskoj areni poslovna
etika omogućuje rast i razvoj, povećava efikasnost i produktivnost. Brojna
istraživanja pokazuju da poslovna etika i profitabilnost nisu pojmovi koji se
međusobno isključuju, a poduzeća koja u svoj vlastiti sustav poslovanja imaju
ukomponiran sustav poslovne etike, pokazuju bolje rezultate od onih koje to
nisu učinile.
Nema komentara:
Objavi komentar